Træningsopstart – 3. del Træn med fokus

Træning bør ikke bare være tid i sadlen…

…Fortsættelse fra 2. del https://optimumcoaching.dk/traeningsopstart-2-del-traen-regelmaessigt/

Som forklaret i sidste del, er det vigtigste i starten at komme afsted. Men snart blive inspirationen til at komme ud i regnen noget begrænset, især hvis de sædvanlige 45 km bare skal overstås. Brug derfor sadeltiden på nogle specifkke træningsmål. Fokus på noget bestemt, gør træningerne forskellige fra hindanden og du får mere ud af sadeltiden end blot en cykeltur, især på de trælse dage. Selv en dårlig dag kan blive en god dag på cyklen, særligt hvis du får nogle positive oplevelser med specifikke træningsmål.

Den ene dag trænes der aerobisk udholdenhed, ved vedholdende roligt tempo. Den næste VO2 max med korte hårde intervaller og den næste dag igen, muskulær udholdenhed osv. Selv i disse generelle termer kan der trænes på et væld af forskellige måder.

Også teknisk træning kan varieres i løbet af ugen. Den ene dag kan der fokuseres på et let og hurtigt tråd. Den næste trædes der tungt og langsomt. Positionen på cyklen kan indøves for muskulær tilvænning og antrit på stigninger såvel som nedkørsler kan trænes. Kun fantasien sætter grænser. 

Brug tiden på noget specifikt og kom hjem med følelsen af at havde udrettet noget.

Fortsættes…

 

God træning.

/Kasper

fokuseret træning, specificitet

Optimum er den komplette sparringspartner for begyndere, øvede og elite cykelryttere. Vi tilbyder en personlig træner, performance coach og ernæringsvejleder i én samlet pakke.

Sociale Media

  • Vi opdaterer løbende på de sociale medier

Designet af Plico A/S. All rights Reserved.