Optimum Coaching
English
Styrketræning for løbere
Styrketræning er ikke blot et supplement til løbetræningen i forsæsonen. Det bør være en væsentlig del af træningsprogrammet, hele sæsonen.
Hvad er præstationscoaching
Præstationscoaching er et forløb, hvorved en udefrakommende vejleder nogen i en række forhold der stiler mod at løfte præstationsniveau, ved aktivt arbejde med at nedbryde begrænsende reaktioner og handlemønstre, samt oparbejdelse af nye formåstjenestelige rutiner og responsmekanismer.
Søvn og præstation
Søvn er uden sammenligning det vigtigste du kan prioritere i forhold til din sundhed, velvære, restitution, fysiologisk tilpasning og præstation. Men hvorfor og hvordan? Som sportsudøver er det vigtigt at gøre sig klart, at ingen anden aktivitet har så stor indvirkning på din præstationsevne som søvn. I det følgende vil jeg drøfte, de for sporten, væsentligste fund og anbefalinger i relation til søvn.
7 regler for den stoiske atlet
Et robust sind. En udholdende mentalitet og evnen til at kontrollere følelser, kan være afgørende for atleters evne til at præstere og finde balance i en krævende hverdag.
Kom godt i gang med at løbe
Er du ny til løbetræning eller ønsker du at komme i gang med at løbe - og forblive i gang? I det følgende drøfter vi fem principper der vil sikre dig en solid platform at starte ud fra.
Den første marathon – en succesfuld debut
Den inspirerende historie om en marathondebutant, der blev overrasket over sine egne ben.
Opskrift på riskager til træning, løb og madpakken
Nemme, lækre og fryservenlige energibomber til træning, madpakken og som snack.
80/20 – Polariseret træning
80/20… man skal ikke bruge ret meget tid i sporten, eller på internettet, før man har hørt om 80/20. Men mange misforstår stadig hvordan reglen i praksis skal følges.
5 Pro tips til din off season
Hvorom sæsonen blot for kort tid siden kom i gang, nærmer sig, unægteligt, den søde tid på året hvor cyklen, benene og hovedet skal ha’ en velfortjent pause. Hvor vædeløbere ser frem til kolde pilsnere, sovs til bøffen og marcipanbrød til eftermiddagskaffen.
De 3 bedste intervaller til cykelløb
Siden cykelsæsonen genåbnede for lidt over en måned siden, har jeg modtaget en del spørgsmål om intervaller. Hvilke er de bedste? Hvornår skal de køres? Og hvordan virker de på formen (læs fysiologien)?
Personlig cykeltræner – optimer din præstation
Hvad kan en personlig træner indenfor cykling gøre for selv rutinerede ryttere?
5 pro tip til træningsopstart
Træningsfremskridt kræver mere end blot at spænde skoene og komme afsted. Motivation og progression er hjørnesten for vedholdende og udviklende træning. Få opskriften til en god træningsopstart med disse fem pro tip.